Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 15 stycznia 2018

Krążki pieczonych batatów z guacamole

"Do tej pory bataty zajadaliśmy w formie frytek (pycha!). Sięgam po nie coraz częściej, gdyż zawierają węglowodany, które się wolniej wchłaniają. Ich indeks glikemiczny jest niższy niż zwykłych ziemniaków i wynosi 54. Nie wpływają więc tak bardzo na poziom glukozy we krwi. W każdym bądź razie, zwykłe ziemniaki mają indeks wyższy: gotowane 60 a pieczone nawet 90. Gdy na blogu erVegan wypatrzyłam ten przepis, to aż mi się oczy zaświeciły. Tym bardziej, że lubię nie tylko bataty, ale i guacamole (jadam je niemal codziennie). To połączenie jest dla mnie rewelacyjne: słodycz batata świetnie komponuje się z ostrością guacamole. A do tego krążki robi się szybko i prosto. Mogą stanowić danie kolacyjne lub ciekawą przystawkę. Polecam!"

Składniki dla 3 osób:
  • 2 bataty (IG 54)
  • 1 duże dojrzałe awokado (IG 10)
  • 1 duży pomidor(IG 30)
  • 2 łyżki oleju
  • odrobina soku z cytryny
  • cebula (ja pominęłam, bo córka nie lubi - szkoda)
  • sól, pieprz, płatki chilli 
Przygotowanie:
Batatów nie obierać, lecz porządnie wyszorować. 
Pokroić na dosyć grube plastry, które polać olejem, posolić i doprawić ulubionymi przyprawami (u mnie sól i płatki chilli).
Doprawione plastry układać na lekko posmarowanej olejem blasze i piec w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni, przez ok. 20 minut.
Gdy bataty się pieką przygotować guacamole: pokroić lub rozgnieść widelcem miąższ awokado, dodać pokrojonego w kostkę pomidora i cebulę. Skropić sokiem z cytryny i doprawić.
Gdy krążki batatów się upieką układać na nich górkę z guacamole.
Smakuje na ciepło i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz