Szukaj na tym blogu

niedziela, 12 listopada 2017

Carpaccio z buraka i naleśniki z koziną

"Z wczorajszego obiadu zostało mi sporo gotowanej koziny, wiec zdecydowałam dość spontanicznie, że posłuży do zrobienia naleśników. Naleśniki zrobiłam nieco inaczej niż zazwyczaj - 1/4 mąki pszennej zastąpiłam mąką żytnią razową, żeby było zdrowiej. Od dwóch dni czekały też na swoją szansę pieczone buraki - wreszcie zrobiłam carpaccio.  Efekt? Pyszny, niedzielny obiad:) Wszystko robiłam "na oko", więc proporcji nie podaję:)"

Składniki carpaccio:
  • upieczone w skórkach, owinięte folią aluminiową buraki - wystudzone
  • rukola
  • feta
  • orzechy włoskie
  • odrobina sosu balsamico
  • domowy winegret: olej, ocet jabłkowy, sól, pieprz, łyżeczka musztardy francuskiej, kilka kropli sosu Worcestershir

Przygotowanie carpaccio:

Buraki obrać i pokroić na bardzo cienkie plasterki (najlepiej tarką typu "mandolina")
Plasterki buraków ułożyć na talerz.
Posypać rukolą, serem feta pokrojonym w kostkę i z grubsza posiekanymi orzechami włoskimi.
Całość polać winegretem (składniki najlepiej wymieszać w zakręconym słoiku) i skropić sosem balsamicznym.
Serwować z naleśnikami.

Składniki farszu mięsnego:
  • ugotowana kozina i wywar z jej gotowania (u mnie z wywaru zrobiła się galaretka:)
  • śmietana 18%
  • roztarty z solą czosnek
  • sól, pieprz
  • cebula pokrojona w kostkę i przesmażona na oleju
Przygotowanie farszu z koziny:
Ugotowaną kozinę  zmielić w maszynce, dodać galaretkę/wywar aby rozpulchnić masę. Dodać śmietankę, roztarty czosnek, przesmażoną cebulkę. Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem - dość dużo.
Usmażone naleśniki smarować farszem mięsnym, składać w koperty i przesmażać na chrupiąco na rozgrzanym oleju. Po usmażeniu osączać na papierowym ręczniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz