Szukaj na tym blogu

czwartek, 26 lipca 2012

Dżem z czarnych jagód

"Przepis na ten dżem pochodzi z Poradnika Domowej Gospodyni, zeszyt 1 (cena: tylko 20 000 zł - starych oczywiście :-), kupionego wieki temu w kiosku Ruchu. Dżem jest pyszny, naturalny i bardzo zdrowy. Jagody mają dobroczynny wpływ na wzrok. A przy tym robi się go bezproblemowo. Można go używać m.in. do sernika na zimno - pyszny!"

Składniki:
  • 6 szklanek jagód
  • 2 szklanki cukru
Przygotowanie:
Jagody przebrać i opłukać na sicie. Porządnie osączyć. włożyć do szerokiego rondla, przesypać cukrem, zamieszać i ustawić na ogniu, doprowadzając do wrzenia. Zmniejszyć płomień i smażyć bez przykrycia ok. 20 minut. Gorący dżem wkładać do słoiczków i pasteryzować 15 minut w 90 st.C. Jeśli robimy z większej ilości jagód należy odpowiednio wydłużyć czas smażenia. 

Przepis dodaję do akcji:
 Jagody 2012Konfitury

7 komentarzy:

  1. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji.
    Proszę jeszcze o banerek. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Zrobiłam dzisiaj wg. Pani przepisu jagody na zimę. Mam nadzieję że mi się udadzą. Pozdrawiam
    Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od lat robię tylko tak i zawsze się udają :)

      Usuń
  3. ja tez sprubuje tak zrobic

    OdpowiedzUsuń
  4. A ile słoiczków wychodzi z takiej ilości jagód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie pamiętam, mimo, że co roku robię z tego przepisu. Wszystko zależy od wielkości słoiczków. Ja używam małych, takich po koncentracie pomidorowym. Powinno być ok. 6.

      Usuń
  5. Dziś wypróbuję: ) Pozdrawiam: )

    OdpowiedzUsuń