Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 27 lipca 2015

Torcik szpinakowy

"W zasadzie to tylko naleśniki ze szpinakiem, ale tak podane zyskują inny wymiar:)  Precyzyjnego przepisu nie podam, bo robiłam "na oko", ale w tym przypadku precyzja nie jest potrzebna:) Polecam, bo torcik bardzo smaczny i efektowny."

Przygotować naleśniki wg dowolnego przepisu.

Składniki farszu:
  • szpinak (świeży lub mrożony)
  • odrobina śmietanki
  • ząbek czosnku
  • ser feta
  • sól, pieprz
Przygotowanie farszu:
Szpinak [u mnie mrożony, lekko rozdrobniony - własnej produkcji:), ale można też użyć świeżego] wrzucić na niewielką ilość rozgrzanego oleju (ja szpinaku wcześniej nie rozmrażam), przykryć. Po kilku minutach, gdy szpinak się rozmrozi, dodać 1 ząbek roztartego czosnku, posolić, popieprzyć (sporo) i smażyć bez przykrycia. Gdy szpinak odparuje, dodać 2-3 łyżki śmietanki i pokrojony ser feta. Smażyć 1-2 minuty, mieszając.

Składanie tortu:
Naleśniki smarować farszem szpinakowym, układając jeden na drugim. Jeżeli  przygotowujemy dla 2-3 osób, to nie potrzeba dużej ilości naleśników. Ja zrobiłam stosik będący połową tego, co widać na zdjęciu. Przekroiłam na pół i położyłam te połówki jedna na drugiej, "sklejając" je jeszcze farszem. 
Kroimy na trójkąciki, które obsmażany z dwóch stron na chrupiąco.
Podajemy polane sosem czosnkowym, najlepiej oczywiście własnej roboty:)
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Tort urodzinowy dla Witka jak znalazł. Naleśniki w naszym wydaniu będą gryczane, ale farsz Twój jest wyśmienicie dopasowany do tych smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł, na sam widok ślinka mi już leci :-)

    OdpowiedzUsuń