Szukaj na tym blogu

niedziela, 8 marca 2015

Schab w sosie ziołowym -mięciutki i soczysty

"Mój mąż nie cierpi kotletów schabowych. Takich tradycyjnych, panierowanych. Postanowiłam więc tym razem przygotować kotlety schabowe inaczej - duszone w ziołowym sosie. Nie wiedzieć czemu, myślałam, że wyjdą suche. Ich miękkość i soczystość zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Myślę, że spora w tym zasługa sposobu, w jaki przygotowałam schab. Zrobiłam go z użyciem szybkowaru. Zamiast półtoragodzinnego duszenia - gotowanie przez 10 minut! Rewelacja! Ziołowy sos pozostawiłam niezabielony, ale jeśli ktoś chce, może dodać odrobinę śmietanki. Polecam."

Składniki (inspiracja TU):
  • schab b/k pokrojony na plastry o grubości ok.1,5 cm
  • mąka (do oprószenia kotletów i do zagęszczenia sosu)
  • sól, pieprz, chilli w płatkach, liść laurowy, ziele angielskie
  • suszone zioła: estragon, cząber, lubczyk
  • 2 ząbki czosnku pokrojonego w plasterki
  • ew. świeże zioła do serwowania
  • olej do obsmażania (ja używam kokosowego)
Przygotowanie:
Kotlety leciutko"poklepać"tłuczkiem lub, tak jak ja, "zbić" kantem dłoni (jak karateka:).
Leciutko oprószyć mąką i  obsmażyć na rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoto. 
Przełożyć do szybkowaru (ew.zwykłego garnka), zalać wodą, posolić i dodać pozostałe przyprawy i zioła.
Gdy szybkowar osiągnie odpowiednie ciśnienie (czyli zacznie głośno syczeć), zmniejszyć gaz i gotować 10 minut. Otworzyć szybkowar (ostrożnie, wg instrukcji!), ponownie ustawić garnek na gazie i zagęścić sos mąką rozprowadzoną w niewielkiej ilości zimnej wody. Pogotować jeszcze 2-3 minuty i gotowe.  Jeżeli gotujemy w zwykłym garnku, potrzeba znacznie więcej czasu - należy dusić blisko 1,5 godziny.

7 komentarzy:

  1. no i ja też nie przepadam za zwykłymi schabowymi, a te zapowiadają się pysznie i soczyście!

    OdpowiedzUsuń
  2. Popatrz jaki zbieg okoliczności mój też ich nie cierpi. ;) Plus jest taki że ja nie mówię im nie, a Twoje można zrobić na tzw zaś :) i delektować się nimi kiedy przyjdzie ochota (mniemam że mrożenie zniosą dobrze) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze mniemasz - sprawdziłam, mrożenie znoszą dobrze:)

      Usuń
  3. Pyszny miałaś obiadek...mniam :)

    OdpowiedzUsuń