Szukaj na tym blogu

piątek, 30 maja 2014

Pasta z ciecierzycy i awokado

"Po wczorajszej paście z ciecierzycy i suszonych pomidorów, kolej na pastę z ciecierzycy i awokado. Jej zaleta, oprócz niezaprzeczalnych walorów smakowych, to łatwość wykonania i dobroczynny wpływ na zdrowie. Lista zalet awokado jest zbyt długa by ją tu przytaczać. Dla mnie najważniejsze jest to, że działa korzystnie na serce i obniża cholesterol. Ja moją pastę "podkręciłam" poprzez dodanie płatków chilli i odrobiny wasabi - daje kopa! Fajnie smakuje plasterkami rzodkiewki - a te w tym roku obrodziły w moim ogródku nad podziw:) Polecam!"

Składniki:
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 2 awokado
  • 3-4 ząbki czosnku (lub wg uznania)
  • sok z ok. 1/2 cytryny
  • ok. 3 łyżek oliwy (lub więcej)
  • sól, pieprz, płatki chilli, ździebko wasabi (opcjonalnie)
Przygotowanie:
Ciecierzycę osączyć z zalewy, czosnek przecisnąć przez praskę, dodać miąższ awokado, sok z cytryny, oliwę i przyprawy - zmiksować wszystko na gładko.

1 komentarz:

  1. Od ustów odjęłaś mojemu mężowi awokado, które zamierzał pożreć dziś na śniadanie. Rzuciłam się na niego z pazurami (przez telefon) w obronie pozostawionego w domu awokado. Uciekł z wrzaskiem, ze strachu przed moim gniewem, z kuchni. I teraz wieczorem koniecznie muszę przygotować ciecierzycę z awokado. :)

    OdpowiedzUsuń